[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.80Choć, w przeciwieństwie do Barańczaka, Marvell zdaje się mieć niezachwianą wiaręw wieczność po śmierci, to jednak nie jawi mu się ona jako miejsce przyjemne, przedkładanad nią raczej ziemskie rozkosze.U Barańczaka o przywiązaniu wagi do doczesnych rzeczyi relacji osobowych decyduje raczej niepewność tego, co po śmierci.Figura memento mori, ciągłe pamiętanie o śmierci, zdaje się pobrzmiewać w całejpoezji Barańczaka.Obraz krótkośia ludzkiego pomieszczonego między narodzinamia śmiercią odnajdujemy także w wierszu Debiutant w procederze81.Joanna Dembińska-Pawelec pisze, interpretując utwór:Moment narodzin, a więc debiutu życiowego wyznaczony jest pierwszym oddechem:  nabrać w płuca [& ]powietrza.W tekście utworu można określić wyrazne pole semantyczne narodzin:  butelkę ;  mleczneściany porodówki ;  biorących cię za kostki nóg ;  pierwszym klapsem.Jednak życie się kończy i chwilaśmierci okazuje się niespodziewanie nowym debiutem w sytuacji utraty oddechu:  nagle zwężony w ostrzewdechu, który zranił / tak, że go wyksztusiłeś z krzykiem, z jakimś >>Ratuj!Morze miarowo /97J.Kandziora: Figury intymności.O  wierszach osobistych Stanisława Baraoczaka.W: Poznaoskie StudiaPolonistyczne: Figury normalności.Seria Literacka IX (XXIX), Poznao 2002, s.91.98Szczegółowo opisuje rolę rytmu w poezji Baraoczaka J.Dembioska -Pawelec w książce  Poezja jest sztukąrytmu O świadomości rytmu w poezji polskiej dwudziestego wieku (Miłosz  Rymkiewicz  Baraoczak).Katowice 2010, s.391  435.56 szumi, bo niemiarowo nie umi [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •