[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Cała świadomość dziecka skon-centrowana jest na tym, aby wytrzymać- staje się  nieobecne , milczy, odpowiada  byleco , krzywi się, płacze.Wszystko to dzieje się w obecności innych dzieci, często przy ta-blicy, na widoku.Nauczyciel i rówieśnicy są coraz gorszego zdania o możliwościach tegodziecka.Ono to czuje i boi się tego ogromnie.Ponieważ nie potrafi sobie z tym poradzić,tworzy się specyficzny stosunek do siebie samego: przecenianie stopnia trudności zadańi nadchodzących zagrożeń z jednoczesną utratą wiary we własne możliwości.Początkowodotyczy to tylko rozwiązywania zadań.W miarę narastania negatywnych doświadczeń za-czyna się generalizacja na inne zakresy działalności matematycznej.Unikanie podejmowania i rozwiązywania zadań matematycznych powoduje nie tylkoblokadą w uczeniu się matematyki, lecz znaczne zubożenie doświadczeń logicznych,a w konsekwencji przynosi zwolnienie tempa rozwoju umysłowego.Po roku lub dwóch borykania się z niepowodzeniami, dziecko zmienia się diametral-nie.Z wrażliwego, bystrego, pełnego dobrej chęci i motywacji do nauki przekształca sięw ucznia, który nie lubi szkoły, nie chce się uczyć i, co gorsza, nie potrafi już sprostać na-wet niewielkim wymaganiom szkolnym.I N T E G R A C J A C Z Y N N O Z C I P E R C E P C Y J N O - M O T O R Y C Z N Y C HA U C Z E N I E S I  M A T E M A T Y K IDobre efekty w uczeniu się matematyki są w dużej mierze zależne od tego, na iledziecko jest zdolne do integrowania czynności percepcyjnych i motorycznych.Przyczynąniepowodzeń w uczeniu się matematyki mogą być zaburzenia zdolności do syntetyzowaniai koordynowania funkcji percepcyjnych (wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kineste-tycznych) z funkcjami motorycznymi, reakcjami ruchowymi.Nadmierne koncentrowaniesię na wykonywaniu czynności pomocniczych i wspomagających powoduje znaczne zuboże-nie doświadczeń, które są podstawą dla uogólnień.Stanowi to poważną barierę w procesiekształtowania systemu wiadomości i umiejętności matematycznych.Opracowała: Izabela Niedzwiedzka, nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 3 w Lubsku [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •