[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.PLAN MARKETINGOWYPLAN MARKETINGOWYl.Miejsce firmy w sektorze.lObecnie na polskim rynku inwestycyjnym zauważalne są oznaki kończące zastój, jaki panował przez ostatnie kilka lat.Jest to bardzo wyraźna tendencja sygnalizowana przez wszystkie firmy działające w branży inwestycji.Przeprowadzanych jest wiele remontów, budowana jest duża liczba nowych obiektów.Coraz częściej firmy zgłaszają zapotrzebowanie nie na pojedyńczy produkt, alena całą usługę związaną z tym produktem.W przypadku wykładzin inwestorzy zainte-resowani są ofertą firm, które wykonują kompleksowe zadanie (zadaniem firmy BHNjest wykonanie całej podłogi).Eliminuje to zawieranie umów z kilkoma kontrahentami(jedna firma przygotowuje podłoże, inne firmy natomiast dostarczają wykładziny, ukła-dają oraz zajmują się konserwacją).Jest to sytuacja bardzo niekorzystna dla inwestoraltrudno zsynchronizować działania wszystkich kolejnych firm.lGdy całość prac związanych z jednym elementem inwestycji wykonuje jedenwykonawca znikają znikają problemy egzekwowania odpowiedzialności, ustalania ter-minów itp.Firma musi sama zsynchronizować wszystkie działania, dobrać odpowiedniemateriały a przede wszystkim odpowiedzialna jest jednoosobowo za dostarczane towaryi jakość świadczonych usług.Obecnie na rynku wykładzin dominują firmy zajmujące się tylko i wyłącznie do-starczaniem, a właściwie sprzedażą wykładzin (sprzedaż hurtowa i detaliczna).BHN uzupełnia tę lukę: w zamierzeniach zarządzających firma wyspecjalizowaćsię ma w kompleksowym zaopatrywaniu inwestycji w produkt, jakim są wykładziny po-dłogowe oraz usługi z nimi związane.We wszystkich działaniach BHN szczególny nacisk kładzie się na profesjonalnąobsługę tzn.udostępnianie materiałów informacyjno-szkoleniowych, fachowość montażui późniejszą troskę o losy wykładziny (profilaktyka i konserwacja).Tego typu podejścia brakuje innym firmom: ich działania charakteryzuje brakperspektywistycznego podejścia do swoich wyrobów.Na pierwszym miejscu stawiany jest natychmiastowy zysk, osiągany za pomocą max.sprzedaży, zaś główne wysiłki skie-rowane są na obsługę bieżącej działalności.Należy w tym miejscu dodać, że trafność polityki BHN znajduje odzwierciedleniew wynikach jej dotychczasowej działalności.Praktycznie każdy klient, który raz skorzy-sta z usług firmy nie szuka już innego wykonawcy.Najlepiej świadczyć o tym mogą staliklienci.Realizując obraną strategię (tj.stawianie na pierwszym miejscu klienta a dopierow drugiej kolejności zwiększanie obrotów i maksymalizację zysku) BHN ma duże szanseosiągnąć, na terenie Polski północno - zachodniej, w przeciągu kilku najbliższych latczołową pozycję w branży związanej z wykładzinami
[ Pobierz całość w formacie PDF ]