[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jedynym rozwiązaniem jest posiadanie aplikacji, która współpracując z bazą danych o serwisach FFA rejestruje domenę w kilkuset z nich jednocześnie, co znacznie przyspiesza proces.Uruchomienie takiej aplikacji raz w tygodniu nie sprawi większego kłopotu - możesz, więc spróbować skorzystać z tej metody i zobaczyć, jakie efekty ona przyniesie.Informacje o wybranych aplikacjach tego typu znajdziesz na stronie.Systemy wzajemnej wymiany łączy (reciprocal link services)Programy te są uważane za skuteczniejsze od systemów darmowych łączy.Wymagają one dużo większej współpracy, ale oferują także dużo więcej w zamian.Podstawowa różnica polega na tym, że aplikując się do jednego z tych programów możemy uzyskać większą liczbę połączeń ze współpracujących stron.Każdy, kto zdecyduje się wziąć udział w programie musi pobrać specjalne strony zawierające łącza podzielone na grupy tematyczne i wkleić je do struktury swojej strony.Łącze prowadzące do tych stron musi być umieszczone na stronie głównej w postaci pobranego pliku graficznego lub łącza tekstowego.Po spełnieniu wszystkich wymagań link do jego strony zostaje dodany do odpowiedniej kategorii i zostanie wysłany do następnej aktualizacji stron.Odbywa się to zazwyczaj raz w  miesiącu.Uczestnicy zostają poinformowani i pojawieniu się nowych zaktualizowanych stron do pobrania i muszą wykonać to polecenie w określonym czasie.System sprawdza wszystkich członków, czy zaktualizowali swoje strony.W przypadku negatywnej odpowiedzi zostaje wysłane upomnienie lub członek zostaje wypisany z udziału w programie a jego łącze usunięte w najbliższym wydaniu stron.Najbardziej znane programy tego typu to LinkTopics - www.linktopics.com, LinkMe - http://www.linkme.com oraz LinksToYou - www.linkstoyou.com.Zaglądnijmy na stronę LinksToYou.W sekcji members możemy zobaczyć wszystkie kategorie, jakie oferuje nam ten program.Wybierzmy jedną z nich i odwiedźmy któregoś z uczestników programu.Na jego głównej stronie powinniśmy odnaleźć logo programu, które łączy do stron zawierających łącza.Rysunek 9.Logo programu LinksToYou:Zamiast loga możliwe jest umieszczenie innego odnośnika według opisu i wymagań danego programu.Czasem może to być nawet zwykłe połączenie tekstowe.W ten sposób wszyscy uczestnicy programu trzymają u siebie listę połączeń do wszystkich pozostałych uczestników.Połączenia te są podzielone na różne kategorie tak, aby strony nie były zbyt duże.Każdy dbając o to, by jego strona była zarejestrowana w wyszukiwarkach zapewnia rejestrację również tych stron.Robot odwiedzając daną domenę śledzi również połączenia wychodzące z niej, więc z pewnością dotrze do stron zawierających łącza.Pozostałe rozwiązania wiążą się z ponoszeniem bezpośrednich kosztów.Reklamę za pomocą banerów omówię w innym rozdziale, gdyż jej celem nie jest wzmacnianie rankingów w wyszukiwarkach.Banery z pewnością wpływają na ranking, ale jest to dość kosztowne przedsięwzięcie i musi być zintegrowane ze strategią komunikacji przedsiębiorstwa.Programom afiliacyjnym zdecydowałem się z kolei natomiast poświęcić cały rozdział 6.3.3.3.Wyszukiwarki internetowe.Główne wyszukiwarki internetowe i ich znaczenie.Istnieje na świecie tysiące wyszukiwarek, ale te kilka najważniejszych obejmuje swym zasięgiem praktycznie całą populację internetową.Rysunek 10.Najważniejsze wyszukiwarki światowe.W Ameryce Północnej najistotniejsze dla każdego webmarketera jest zarejestrowanie strony w następujących czterech:lYahoo!llAltavistallExcitellLookSmartllYahoo! według danych Media Metrix dociera do 69,1 % populacji internetowej w ciągu miesiąca.llStrony Yahoo zostały odwiedzone przez ponad połowę aktywnych Internautów w ośmiu krajach badanych przez Nielsen/Netratings (www.nielsen-netratings.com)llW Grudniu 2000 Yahoo! miało blisko 52,5 milionów odwiedzających a w czerwcu 67,8 milionów, co stawia go na pierwszym miejscu pośród wszystkich systemów wyszukujących.llAltavista wykonuje ponad 50 milionów wyszukiwań dziennie i posiada największą bazę zindeksowanych stron.llBadania StatMarkets (www.statmarket.com) mierzące ruch pochodzący z wyszukiwarek za pomocą setek tysięcy tzw.liczników HitBox zainstalowanych na losowo wybranych stronach wykazały, że 53,4 % odwiedzających dociera do tych stron przez Yahoo!, 18 % przez Altavistę a 6,7 przez Excite.Stanowi to w sumie 78,1 % wszystkich zarejestrowanych odwiedzin.lWykres 13.Badania popularności wyszukiwarek za pomocą liczników HitBox.źródło: StatMarkets (www.statmarket.com); skróty: YH=Yahoo, AV=Altavista, EX=Excite, GO=Go (Infoseek), LY=Lycos, SP=Snap, GT=GoTo, MSN=MSN, WC=Web Crawler, AJ=AskJeeves.lLookSmart posiada 2 miliony adresów w swojej bazie.Główne wyniki poszukiwań w MSN, Altavisty, Excite oraz iWon pochodzą właśnie z LookSmart.Sieć wyszukiwarek współpracujących z LookSmart dociera do ok.52 milionów Internautów miesięcznie, co stanowi 74% populacji internetowej w USA.lPoniższy wykres oparty jest na wynikach badań Media Metrix [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl