[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.8.2.5.REKLAMAf~ Przepisy prawne dotyczące reklamy obejmują m.in.:=> zasady publikacji reklam przez stacje telewizyjne i radiowe;=> zasady publikacji reklam prasowych;=> ograniczenia w zakresie reklamy niektórych rodzaj ów działalności gospodarczej;=> ograniczenia w zakresie reklamy niektórych produktów;=> przepisy celne i podatkowe związane z reklamą.8.2.5.1.REKLAMA TELEWIZYJNA I RADIOWA ORAZ SPON-SOROWANIE AUDYCJI RADIOWYCH I TELEWIZYJNYCHr^Przepisy prawne dotyczące publikacji reklam telewizyjnych i radiowych orazsponsorowania audycji radiowych i telewizyjnych są zawarte w Ustawie z dnia29 grudnia 1992 r.o radiofonii i telewizji, w Rozporządzeniu Krajowej RadyRadiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r.w sprawie zasad działalności re-klamowej w programach radiofonii i telewizji oraz w Rozporządzeniu KrajowejRady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r.w sprawie zakazu sponso-rowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania]CjZgodnie z tymi przepisami reklamy telewizyjne powinny być wyrazniewyodrębnione w programie i oznaczone w sposób nie budzący wątpliwości, żesą reklamami.Zakazane jest wykorzystywanie w reklamie wizerunku lub głosupracowników stacji radiowych i telewizyjnych występujących w audycjach in-formacyjnych lub w programach dla dzieci.|177/183 MarketingCzas przeznaczony na emisje reklam nie powinien zajmować więcej niż15% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 12 minut w ciągu go-dziny.Natomiast audycje zawierające bezpośrednie oferty udostępnienia towarówlub usług nie mogą przekroczyć łącznie jednej godziny w dziennym czasie nada-wania programu.Stacja radiowa lub telewizyjna nie może udostępnić więcej ni>,35% czasu wykorzystywanego na reklamy w okresie jednego roku na reklamę pro-duktów i usług jednego podmiotu gospodarczego lub ugrupowania gospodarczego.Przepisy prawne dotyczące zasad emisji reklamy radiowej i telewizyjnej re-gulują również zasady przerywania audycji radiowych i telewizyjnych w celu na-dania reklam.Zgodnie z tymi zasadami nie można przerywać audycji emitowanychw publicznej radiofonii (Polskim Radiu) i telewizji (Telewizji Polskiej).Ponadtowszystkie stacje radiowe i telewizyjne nie mogą przerywać w celu nadania rekla-my: dzienników, audycji o treści religijnej i audycji przeznaczonych dla dzieci,które trwają krócej niż 30 minut.Natomiast w przypadku transmisji imprez spor-towych, które obejmują przerwy, reklamę można nadawać w przerwach.'Audycja telewizyjna może być przerwana w celu nadania reklamy nie wcze-śniej niż po upływie 20 minut od rozpoczęcia audycji lub od zakończenia poprzed-niej przerwy w tej audycji.Od tej ogólnej zasady sąjednak pewne wyjątki:=> filmy fabularne w okresie pierwszych 45 minut mogą być przerwane jedno-krotnie w dowolnym czasie;=> seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerwane wdowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinienwynosić co najmniej 20 minut.Audycja radiowa może być przerwana w celu nadania reklamy nie wcze-śniej niż po upływie 10 minut od jej rozpoczęcia lub od zakończenia poprzedniejprzerwy w tej audycji.Sponsorowane audycje radiowe i telewizyjne powinny być oznaczone przezwskazanie sponsora przed rozpoczęciem audycji lub po jej zakończeniu.Jednorazowewskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jedne-go sponsora audycji, 15 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund - w in-nych przypadkach.Sponsorowana audycja nie może zawierać przekazów zmierzają-cych do promocji sprzedaży z towarów lub usług sponsora.Zakazane jest sponsoro-wanie następujących audycji: dzienników, audycji publicystycznych o treści społecz-no-politycznej, audycji poradniczych i konsumenckich, audycji wyborczych lub bez-pośrednio związanych z kampanią wyborczą i audycji o treści religijnej.178/183 Marketing8.2.5.2.REKLAMA PRASOWA/Normy prawne dotyczące reklamy prasowej są zawarte w Ustawie z dnia 26stycznia 1984 r.prawo prasowe.Zgodnie z ustawą prasa może zamieszczać od-płatne ogłoszenia i reklamy.Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z pra-wem lub zasadami współżycia społecznego.Muszą być oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, iż nie stanowią materiału redakcyjnego.Wydawca i redaktormają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszeń i reklamy, jeżeli ich treść lub formajest sprzeczna z linią programową bądz charakterem publikacji.Na żądanie orga-nów upoważnionych do tego na podstawie odrębnych przepisów wydawca lub re-daktor są obowiązani do ujawniania posiadanych nazw i adresów przedsiębiorcówlub osób fizycznych, zamieszczających odpłatne ogłoszenia lub reklamy [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •