[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci zaznaczania peÅ‚nienia rysunków,obrazków i umieszczania ich w wybranym " zaznacza obrazek i przenosimiejscu metodÄ… zÅ‚ap, przesuÅ„ i upuść, go w wybrane miejsce meto-" wdrażanie do pisania liczb za pomocÄ… dÄ… zÅ‚ap, przesuÅ„ i upuść,klawiatury, " pisze liczby za pomocÄ… kla-" poznanie sposobu zamykania okna pro- wiatury,gramu Paint, " z pomocÄ… nauczyciela zapisu-" ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci zapisywania je plik w programie Paint podpliku w programie Paint pod okreÅ›lonÄ… podanÄ… nazwÄ…,nazwÄ…; " zamyka okno programu Paint;wychowanie 3 34 34.wiczenia i zabawy " ksztaÅ‚cenie umiejÄ™tnoÅ›ci wykonywania 10.1) " doskonali swoje zdolnoÅ›cifizyczne 36 równoważne.ćwiczeÅ„ równoważnych, 10.2)c koordynacyjne zwÅ‚aszczai edukacja 35.Biegi z pokonywa- " ksztaÅ‚cenie umiejÄ™tnoÅ›ci pokonywania 10.2)b równowagi oraz szybkoÅ›cizdrowotna niem przeszkód.przeszkód w sali gimnastycznej, 10.6) reakcji,36.NiepeÅ‚nosprawni  " ksztaÅ‚towanie zachowaÅ„ spoÅ‚ecznych " zachowuje zasady bezpie-czy inni? w zakresie budowania szacunku dla osób czeÅ„stwa podczas wykonywa-niepeÅ‚nosprawnych, uczenie siÄ™ niesienia nia ćwiczeÅ„ na Å‚aweczkach,pomocy takim osobom w miarÄ™ możliwo- " doskonali swojÄ… sprawność,Å›ci dziecka.zwinność i szybkość," potrafi pokonać tor przeszkód," potrafi współpracowaćw grupie," wyjaÅ›nia pojÄ™cie: niepeÅ‚no-sprawny," wymienia i rozpoznaje rodza-je niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci," wskazuje problemy, z jakimiborykajÄ… siÄ™ osoby niepeÅ‚no-sprawne," wie, jak należy nawiÄ…zać kon-takt z osobÄ… niepeÅ‚nosprawnÄ….96 DzieÅ„ 1.TEMAT DNIA: Dobre wychowanie(1 godz.eduk.pol.-spoÅ‚.+ 1 godz.eduk.przyr.)Zapis w dzienniku: Kultura nie tylko dla goÅ›ci  omówienie wartoÅ›ci kultury osobistej napodstawie wiersza Jana Brzechwy Kwoka.Szacunek dla przyrody  woda i powietrze.PowiÄ…zanie lekcji z wczeÅ›niejszÄ… wiedzÄ… uczniaNa ostatnich zajÄ™ciach byliÅ›cie z wizytÄ… w szkolnej bibliotece.Wiecie, po co jest bibliote-ka.SzukaliÅ›cie znajomych okÅ‚adek książek.WypożyczyliÅ›cie książkÄ™ do wspólnego prze-czytania w klasie.UczyliÅ›cie siÄ™ rozróżniać dobro i zÅ‚o.WymyÅ›laliÅ›cie zdania i historyjki natemat: Co by byÅ‚o, gdyby.AÄ…czyliÅ›cie sylaby i tworzyliÅ›cie z nich wyrazy.WyszukiwaliÅ›ciena ilustracji elementy zawierajÄ…ce w swych nazwach gÅ‚oskÄ™ p.Rozumiecie, co to jest para.AÄ…czyliÅ›cie przedmioty w pary.Wiecie, które ptaki odlatujÄ… na zimÄ™ do ciepÅ‚ych krajów,a które do nas przylatujÄ….Cele nauczyciela.UczeÅ„: wypowiada siÄ™ na temat wiersza J.Brzechwy Kwoka, potrafi wymienić przykÅ‚ady kulturalnego zachowania, wie, w jakich sytuacjach należy zwracać szczególnÄ… uwagÄ™ na kulturalne wypowiedzii zachowanie, przestrzega reguÅ‚ obowiÄ…zujÄ…cych w spoÅ‚ecznoÅ›ci dzieciÄ™cej, aktywnie bawi siÄ™ z innymi dziećmi, rysuje po Å›ladach bez odrywania ołówka, wypowiada siÄ™ na temat sposobów oszczÄ™dzania wody, objaÅ›nia, na czym polega szanowanie wody, powietrza, wskazuje szkodliwe dziaÅ‚anie dla wody i powietrza, w oparciu o obrazki podaje przykÅ‚ady, jak ludzie szanujÄ… przyrodÄ™, znajduje na opakowaniach znaczki ekologiczne.Cele w jÄ™zyku uczniaNa dzisiejszych zajÄ™ciach wysÅ‚uchacie wiersza Jana Brzechwy Kwoka.Obejrzycie w elemen-tarzu historyjkÄ™ obrazkowÄ… do wiersza.BÄ™dziecie wypowiadać siÄ™ na temat zachowaniakwoki w stosunku do zwierzÄ…t.Spróbujecie wyjaÅ›nić, co znaczy pojÄ™cie: dobre wychowaniei po czym poznać, że ktoÅ› jest dobrze wychowany.BÄ™dziecie rysować po Å›ladach bez odry-wania ołówka.Dowiecie siÄ™, jakie sÄ… sposoby oszczÄ™dzania wody.Powiecie, jak można sza-nować wodÄ™ i powietrze.BÄ™dziecie poszukiwać na opakowaniach znaczków ekologicznych.Nacobezu (kryteria oceny)BÄ™dÄ™ zwracać uwagÄ™ na to, czy potraficie: z uwagÄ… sÅ‚uchać nagrania wiersza Kwoka, wypowiadać siÄ™ na temat historyjki obrazkowej i wiersza, ocenić zachowanie kwoki, wyjaÅ›nić pojÄ™cie dobre wychowanie, czytać podpisy do obrazków, powiedzieć, dlaczego należy szanować wodÄ™ i powietrze, rysować po Å›ladach bez odrywania ołówka.Pytania kluczowe" Co to jest dobre wychowanie?" Jak chronić przyrodÄ™?97 Zrodki dydaktyczne: Oto ja  elementarz cz.1, ćw.pol.-spoÅ‚.cz.2, ćw.mat.-przyr.cz.2, bi-let do wartoÅ›ci SZACUNEK I UCZCIWOZ; kontrakt klasowy, pÅ‚yta SÅ‚uchowiska  nagraniewiersza J.Brzechwy Kwoka, wywiad z ekologiem, książka Brzechwa dzieciom, uÅ›miechniÄ™tabuzka  obrazek, książki autorstwa Jana Brzechwy, obrÄ™cze, papierowe kółka o Å›rednicy 6cm w kolorach: szarym, czarnym, różowym i biaÅ‚ym, cenówki, pÅ‚yta CD  muzyka relaksa-cyjna, zielony i czerwony liść z kolorowego papieru, opakowania po różnych produktach:spożywczych, higienicznych, Å›rodkach czystoÅ›ci.Przebieg zajęć1.Rozmowy w krÄ™gu  przedstawienie celów zajęć." Nauczyciel przypina na tablicy kartoniki z napisanymi trzema magicznymi sÅ‚owami.Prosi dzie-ci, aby staraÅ‚y siÄ™ czÄ™sto ich używać, bo w ten sposób okazujÄ… sobie nawzajem szacunek [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •