[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." doskonalenie umiejętności zaznaczania pełnienia rysunków,obrazków i umieszczania ich w wybranym " zaznacza obrazek i przenosimiejscu metodą złap, przesuń i upuść, go w wybrane miejsce meto-" wdrażanie do pisania liczb za pomocą dą złap, przesuń i upuść,klawiatury, " pisze liczby za pomocą kla-" poznanie sposobu zamykania okna pro- wiatury,gramu Paint, " z pomocą nauczyciela zapisu-" kształtowanie umiejętności zapisywania je plik w programie Paint podpliku w programie Paint pod określoną podaną nazwą,nazwą; " zamyka okno programu Paint;wychowanie 3 34 34.wiczenia i zabawy " kształcenie umiejętności wykonywania 10.1) " doskonali swoje zdolnościfizyczne 36 równoważne.ćwiczeń równoważnych, 10.2)c koordynacyjne zwłaszczai edukacja 35.Biegi z pokonywa- " kształcenie umiejętności pokonywania 10.2)b równowagi oraz szybkościzdrowotna niem przeszkód.przeszkód w sali gimnastycznej, 10.6) reakcji,36.Niepełnosprawni " kształtowanie zachowań społecznych " zachowuje zasady bezpie-czy inni? w zakresie budowania szacunku dla osób czeństwa podczas wykonywa-niepełnosprawnych, uczenie się niesienia nia ćwiczeń na ławeczkach,pomocy takim osobom w miarę możliwo- " doskonali swoją sprawność,ści dziecka.zwinność i szybkość," potrafi pokonać tor przeszkód," potrafi współpracowaćw grupie," wyjaśnia pojęcie: niepełno-sprawny," wymienia i rozpoznaje rodza-je niepełnosprawności," wskazuje problemy, z jakimiborykają się osoby niepełno-sprawne," wie, jak należy nawiązać kon-takt z osobą niepełnosprawną.96Dzień 1.TEMAT DNIA: Dobre wychowanie(1 godz.eduk.pol.-społ.+ 1 godz.eduk.przyr.)Zapis w dzienniku: Kultura nie tylko dla gości omówienie wartości kultury osobistej napodstawie wiersza Jana Brzechwy Kwoka.Szacunek dla przyrody woda i powietrze.Powiązanie lekcji z wcześniejszą wiedzą uczniaNa ostatnich zajęciach byliście z wizytą w szkolnej bibliotece.Wiecie, po co jest bibliote-ka.Szukaliście znajomych okładek książek.Wypożyczyliście książkę do wspólnego prze-czytania w klasie.Uczyliście się rozróżniać dobro i zło.Wymyślaliście zdania i historyjki natemat: Co by było, gdyby.Aączyliście sylaby i tworzyliście z nich wyrazy.Wyszukiwaliściena ilustracji elementy zawierające w swych nazwach głoskę p.Rozumiecie, co to jest para.Aączyliście przedmioty w pary.Wiecie, które ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów,a które do nas przylatują.Cele nauczyciela.Uczeń: wypowiada się na temat wiersza J.Brzechwy Kwoka, potrafi wymienić przykłady kulturalnego zachowania, wie, w jakich sytuacjach należy zwracać szczególną uwagę na kulturalne wypowiedzii zachowanie, przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej, aktywnie bawi się z innymi dziećmi, rysuje po śladach bez odrywania ołówka, wypowiada się na temat sposobów oszczędzania wody, objaśnia, na czym polega szanowanie wody, powietrza, wskazuje szkodliwe działanie dla wody i powietrza, w oparciu o obrazki podaje przykłady, jak ludzie szanują przyrodę, znajduje na opakowaniach znaczki ekologiczne.Cele w języku uczniaNa dzisiejszych zajęciach wysłuchacie wiersza Jana Brzechwy Kwoka.Obejrzycie w elemen-tarzu historyjkę obrazkową do wiersza.Będziecie wypowiadać się na temat zachowaniakwoki w stosunku do zwierząt.Spróbujecie wyjaśnić, co znaczy pojęcie: dobre wychowaniei po czym poznać, że ktoś jest dobrze wychowany.Będziecie rysować po śladach bez odry-wania ołówka.Dowiecie się, jakie są sposoby oszczędzania wody.Powiecie, jak można sza-nować wodę i powietrze.Będziecie poszukiwać na opakowaniach znaczków ekologicznych.Nacobezu (kryteria oceny)Będę zwracać uwagę na to, czy potraficie: z uwagą słuchać nagrania wiersza Kwoka, wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej i wiersza, ocenić zachowanie kwoki, wyjaśnić pojęcie dobre wychowanie, czytać podpisy do obrazków, powiedzieć, dlaczego należy szanować wodę i powietrze, rysować po śladach bez odrywania ołówka.Pytania kluczowe" Co to jest dobre wychowanie?" Jak chronić przyrodę?97Zrodki dydaktyczne: Oto ja elementarz cz.1, ćw.pol.-społ.cz.2, ćw.mat.-przyr.cz.2, bi-let do wartości SZACUNEK I UCZCIWOZ; kontrakt klasowy, płyta Słuchowiska nagraniewiersza J.Brzechwy Kwoka, wywiad z ekologiem, książka Brzechwa dzieciom, uśmiechniętabuzka obrazek, książki autorstwa Jana Brzechwy, obręcze, papierowe kółka o średnicy 6cm w kolorach: szarym, czarnym, różowym i białym, cenówki, płyta CD muzyka relaksa-cyjna, zielony i czerwony liść z kolorowego papieru, opakowania po różnych produktach:spożywczych, higienicznych, środkach czystości.Przebieg zajęć1.Rozmowy w kręgu przedstawienie celów zajęć." Nauczyciel przypina na tablicy kartoniki z napisanymi trzema magicznymi słowami.Prosi dzie-ci, aby starały się często ich używać, bo w ten sposób okazują sobie nawzajem szacunek
[ Pobierz całość w formacie PDF ]