[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.STRUKTURA CELÓW LOGISTYKI - 1) kreowanie podaży odpowiednich rozwiązań problemowych związanych z potrzebami i preferencjami aktualnych i potencjalnych klientów w logistycznych segmentach rynku, 2) zaoferowanie klientom właściwych produktów i informacji, 3) osiągnięcie długofalowego zadowolenia klientów, 4) kształtowanie optymalnej struktury osiąganych wartości, 5) sprawne i racjonalne przepływy dostosowane do wymogów klientów, 6) odkrywanie i kreowanie nowych potencjałów produktywności i efektywności, 7) kształtowanie odpowiedniego poziomu zysku w wymiarze strategicznym, 8) wzmacnianie pozycji i osiąganie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.STRUKTURA LOGISTYCZNEGO POTENCJAŁU EFEKTÓW (potencjał pierwszego rodzaju) - Logistycznie zorientowane rzeczywiste zasoby wiedzy, kompetencji i innowacji w przedsiębiorstwie, tworzące bezpośrednią bazę dla operacyjnych procesów i podstaw tworzenia wartości; (potencjał drugiego rodzaju) - zorientowanie na wspomaganie rozwoju i rozbudowy, jak również efektywne wykorzystanie potencjału pierwszego rodzaju.SYNERGETYCZNY EFEKT KOSZTÓW - różnica pomiędzy poziomem kosztów ukształtowanych w wyniku suboptymalizacji, poziomem kosztów osiąganym drogą analizy i kształtowania w ujęciu systemowym.SYSTEM - zbiór co najmniej dwóch elementów (układów) lub uporządkowana wewnętrznie, funkcjonalna całość, której elementy są wzajemnie powiązane i współzależne.Każdy system istnieje w otoczeniu i jest z nim powiązany przez kanały wejść i wyjść.SYSTEM EFEKTYWNOŚCI - Mechanizm kreowania efektywności, wykorzystanie efektów i nakładów.SYSTEM LOGISTYKI - zbiór elementów logistycznych, których powiązania konkretyzują się poprzez procesy transformacji (w sensie czasowo-przestrzennym, ilościowym i jakościowym w sferze przepływów towarów i informacji).Między tymi elementami zachodzą ścisłe, skonkretyzowane w sensie organizacji powiązania.Oznacza to, że w praktyce struktury systemowe konstytuują tylko te procesy logistyczne, które są przyporządkowane w sposób systematycznych rozwiązań organizacyjnych.Koncentruje się na zarządzaniu i kontroli zapasów , stanowiących ogniwo wiążące działalność produkcyjną przedsiębiorstwa z zapotrzebowaniem odbiorców na towary.SYSTEM TWORZENIA WARTOŚCI - Podstawowe zorientowane na osiągnięcie wartości i korzyści ekonomiczno - rynkowych; materialne i logistyczne procesy transformacji.SYSTEM ZARZĄDZANIA - jest to kreowanie koncepcji działań rynkowych.Wyrazem tej koncepcji jest strategia oraz zabezpieczenie wielu różnych (ale odpowiednio) dopasowanych instrumentów realizacji tej koncepcji.W tym sformułowaniu zawiera się nowoczesna koncepcja logistyki jako zorientowanego zarządzania.Interesuje nas przede wszystkim integracyjny układ sprzężeń, kanał styków, współzależności między logistyką a marketingiem.SYSTEMY ZARZĄDZANIA (Kirsch, Maaßen) - świadomie zinstytucjonalizowane systemy, które służą w sposób sformalizowany wspomaganiu (wspieraniu) zarządzania na różnych poziomach i w różnych sferach zarządzania w przedsiębiorstwie.Systemy te można także traktować jako swoiste „metody” strukturyzowania i rozwiązywania problemów zarządzania.TOWAR - produkt pracy ludzkiej przeznaczony na sprzedaż, mający wartość użytkową i wymienną.TQC - stanowi rozszerzenie sterowania i kontroli procesów tworzenia jakości na wszystkie czynności związane z produktem.Oznacza to, że jakość jest nie tylko rezultatem procesu produkcji lecz jest określana przez wszystkie procesy zintegrowane w przedsiębiorstwie w ramach i na rzecz tworzenia i dostarczania gatunku.Koncepcja TQM w odróżnieniu od TQC wykracza poza funkcje sterowania i kontroli jakości uwzględniając także takie punkty jak np.polityka przedsiębiorstwa, organizacja, kierowanie personelem oraz stworzenie warunków do rozwoju zarządzania i rozwoju przedsiębiorstwa.TQM - Logistyka a Zarządzanie Jakością Totalną albo Zarządzanie Jakością Kompleksową albo Zarządzanie Kompleksowe Jakością.Koncepcja konstruowania jakości pod pojęciem TQM w ramach, której jakość traktowana jest jako integralny element polityki przedsiębiorstwa a jej kształtowanie znajduje się w ramach zadań każdego kierownika.Istotną cechą koncepcji TQM jest kompleksowa orientacja jakościowa na klientów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]