[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zaopiekowała się106Yippies Meet National Death Party, BAMN, s.108.107BAMN, s.108 109.222 nim komuna The Hog Farm położona w rejonie Taos,gdzie cieszył się należnym szacunkiem jako święte zwierzę.Festiwal %7łycia wywołał szeroki oddzwięk, a jednocześniezaostrzył represje wobec amerykańskiego ruchu młodzieży.Władze miejskie potraktowały poważnie partię popierającąnieuprawnionego kandydata.Masowe aresztowania, użyciebroni przez policję doprowadziły do konsolidacji  undergroundu" i zwiększyły popularność akcji terrorystycznych.W latach następnych proponowane przez Abbie'ego Hoffmana efekty pirotechniczne  traktowane jako środki teatralnej ekspresji  zastąpiono prawdziwymi bombami.108NOWY STYL %7łYCIAZainteresowanie stylem życia jest wyrazem pewnych zmianw postawach wobec kultury, zarysowujących się szczególnie wyraznie w okresie ostatnich lat dziesięciu.Znamiennedla tych postaw spojrzenie na kulturę, przede wszystkim jakona teren kształtowania się warunków codziennej egzystencji ludzi, skłania do refleksji nad jej podstawowymiwartościami, nad funkcjonalnością utrzymujących się norm,Wzorów, standardów zachowań.Styl życia jest więc nietylko pojęciem teoretycznym, lecz także rzeczywistościąempiryczną, którą się bada i poddaje ocenie, postulujączmiany lub uzasadniając aktualny stan rzeczy.,,Styl życia młodzieży" stał się tematem modnym, ekscytującym zarówno oburzonych pedagogów, jak i bezkrytycznych entuzjastów.W sensacyjnych opisach wysuwająsię na plan pierwszy dwie sprawy: seks i narkotyki.Interesuje nas styl życia ruchu kontestacji, a nie młodzieżyw ogóle.Nie wydaje się, by postawy wobec tych sprawbyły dla stylu życia kontrkultury czymś rzeczywiście konstytutywnym.Zarówno zmiany wzoru w zakresie zachowańseksualnych, jak i poszukiwanie prawdy o sobie samymi zewnętrznym świecie w narkotycznych wizjach  są wykiem bardziej podstawowych wyborów wartości.Dlategona nie właśnie zwracamy szczególną uwagę.108Wg The Report of the President's Commission w okresie od 1stycznia 1969 r.do kwietnia 1970 r.dokonano 41000 zamachów bom-bowych (s.38).223 Czym jest styl życia? Odpowiedz na to pytanie nie sprowadza się do tego, przez co styl życia jest warunkowanyi co należy badać, by go zrekonstruować.Styl życia jestjak gdyby formą narzuconą na całokształt pozornie chaotycznych i krzyżujących się ciągów czynności.Inaczejmówiąc  jest strukturalizacją procesów ludzkiej aktywności wedle przyjętych założeń światopoglądowych, hierarchii celów i reguł, ich realizacji, które stanowią głównąoś strukturalizacji.Porządek tej struktury ujawnia się wewzajemnych powiązaniach trzech różnych sfer rzeczywistości, w jakich przebiega życie człowieka: świadomości,aktywności i jej przedmiotowych odniesień.Styl życia zawiera się więc w wielopiętrowych układachzależności, na które składają się: relacje między różnymirodzajami czynności, między czynnościami a ich motywacjąoraz między motywacją i czynnościami a światem przedmiotów, które człowiek wybiera, tworzy lub przyjmuje jako najbliższe środowisko życiowe.109 Obraz stylu życia toopis czynności powtarzających się i istotnych ze względuna przyjęte wartości i cele, wraz z ich szerokim motywacyjnym kontekstem, a także opis warunków zewnętrznych, w których czynności przebiegają, ukształtowanych w toku działania, wybranych lub narzuconych przezkonwencję.Najogólniej mówiąc, kontestacyjny styl życia wyrasta jako przeciwstawienie tego, co określa się potocznie  amerykański" lub  burżuazyjny" styl życia.Krytyka- tego styluprzenikająca całą antologię The Movement toward a NewAmerica pozwala zrozumieć, do czego młodzież dąży, cochce tworzyć.Krytykuje się głównie uwikłanie człowiekaw kapitalistyczny biznes.Z ironią mówi się o stylu życia od godz.9 do 17", narzuconym przez organizację pracy.Krytyce poddany jest mechanizm wciągający w robieniekariery, dla której rezygnuje się z samego siebie.Następujeparadoksalne odwrócenie sytuacji, kariera jako osiągnięcie,jako samospełnienie  staje się zródłem cierpień i niewoli.Odrzuca się styl życia ukształtowany raz na zawsze, w którym wszystko jest z góry zaplanowane i przewidziane.Ale109Ten sposób rozumienia stylu życia wydaje się nie sprzeczny, leczkomplementarny wobec rozważań pojęciowych M.Czerwińskiego i A.Sicińskiego.Materiały nie publikowane, przygotowane do druku.224 najwyrazniejszym akcentem jest tu krytyka bezideowości,braku sprzeciwu wobec niesprawiedliwości i cudzego cierpienia, odejście od natury, wypaczenie osobowości człowieka poprzez jednostronny rozwój pewnych właściwości psychicznych, a zaniedbanie innych.Co proponuje nowy styl życia? Odejście od podstawowych wartości, dotychczas społecznie akceptowanych, opartena przyjętym z góry założeniu, że wszystko jest możliwe.Trudno w tej chwili tworzyć syntezę wielu zmiennychsposobów życia i mówić o jednym  kontestacyjnym" stylu [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl