[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.wzoru (6) wynosi: β=3.26/1.75=1.86Na podstawie wzoru (5) obliczam - częstotliwość drgań własnych tarczy, wynosi ona:=3.96 [1/s]Tabela wartości uzyskanych podczas doświadczenia i obliczeń na nich dokonanych:gdzie:U-napięcie na silniku; t-czas 10 obrotów osi silnika; A-amplituda; -okresy drgań wymuszających; -współczynnik tłumienia; -częstotliwość drgań własnych tarczy; -częstotliwość drgań wymuszonych; - kąt przesunięcia fazowego pomiędzy drganiami tarczy, a drganiami wymuszającymiU [V]t [s]AT [s]βωω`δ6.07.10.40.710.568.853.8881.75'6.56.90.40.690.5810.833.7468.72'7.06.60.40.660.6010.473.8781.42'7.56.40.40.640.639.473.8676.23'8.06.30.30.630.4813.083.9082.86'8.56.00.30.600.5012.563.9083.13'9.05.90.40.590.689.243.8479.89'9.55.70.40.570.708.973.8379.33'10.05.50.40.550.788.053.8078.18'10.55.40.30.540.5611.213.8881.76'11.05.30.20.530.3816.533.9283.87'11.55.10.20.510.3916.103.9284.03'12.04.90.20.490.4115.323.9284.30'Dokładność pomiarów:- pomiary czasu były dokonywane z dokładnością do 0.1[s]nie uwzględniając metody, która była stosunkowo mało dokładna- pomiary amplitudy:trudno określić błąd odczytu ze względu na bardzo niedokładną skalęa także sposób odczytu (jest całkiem możliwe, że błąd związany z odczytem amplitudy mógł przekroczyć * 50% wartości uzyskanej)- ustawienie odpowiedniego napięcia z dokładnością 0.1[V]
[ Pobierz całość w formacie PDF ]