[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.23 ust.1 UWL (wzór takiej listy podpisów - "uniwersalna karta do głosowania" - zamieściliśmy w tym poradniku; wzór 2-08).Jeżeli przyjmiemy na zebraniu taką właśnie, pisemną formę zbierania głosów, funkcje komisji skrutacyjnej mogą pełnić wybrani wcześniej członkowie prezydium zebrania (sekretarz, asesor).Zbierają oni podpisy po zamknięciu dyskusji nad projektem uchwały, w czasie, gdy realizowany jest już kolejny punkt porządku obrad.Te same osoby mogą następnie być upoważnione przez Zarząd wspólnoty do kontynuowania procedury głosowania drogą indywidualnego zbierania głosów.Jeżeli natomiast wybrano odrębną komisję skrutacyjną, sekretarz i asesor mogą pełnić funkcje komisji wnioskowej.3) Wszystkie funkcje komisji rewizyjnej może pełnić rada wspólnoty.Wprawdzie ustawa o własności lokali nie przewiduje ani komisji rewizyjnej, ani rady wspólnoty - ale właściciele lokali mogą takie gremia powołać.Jeżeli komisja lub rada nie otrzymuje żadnych uprawnień, które ograniczałyby uprawnienia Zarządu - wystarczy w tym celu zwykła uchwała właścicieli.Jeżeli natomiast komisja (rada) otrzymuje część ustawowych uprawnień Zarządu, albo choćby prawo blokowania decyzji Zarządu - mamy do czynienia ze "zmianą sposobu zarządu" (UWL art.18), wymagana jest zatem na zebraniu obecność notariusza, który zaprotokołuje uchwałę i skieruje do sądu wniosek o dokonanie odpowiedniego wpisu w księdze wieczystej.4) Zgodnie z przepisami , obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2001 r., wspólnota sama określa zakres i sposób ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów narzecz nieruchomości wspólnej (art.22 ust.3 pkt 10 oraz art.29 ust.1 )
[ Pobierz całość w formacie PDF ]