[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Chcąc otrzymać informacje o terazniejszości, ni\sze Ja mo\e sięgać po nie, czytając ludzkie myśli,zbierając telepatyczne wra\enia wysłane do niego przez inną osobę lub te\ opierając się na własnejinicjatywie.Je\eli natomiast przyjdzie mu poznać przyszłe wydarzenia, musi kontaktować się zWy\szym Ja (tak jak w telepatii) i prosić je o pokazanie choćby migawek z tej części przyszłości, którazostała ju\ ustalona, a zatem mo\e być widziana.TWORZENIE PRZYSZAOZCI zale\y, zgodnie z nauką kahunów, od zamierzeń i pragnień obuni\szych Ja.Owe plany i pragnienia (a tak\e, niestety, obawy) przybierają postać kształtówmyślowych , ukształtowanych myśli (utworzonych równie\ z substancji ciała widmowego).Wy\sze Jau\ywa ich w nieco, zdaje się, automatycznym procesie konstruowania przyszłych zdarzeń dlaposzczególnych ludzi.Nie wiadomo, jak działa ów mechanizm, gdy\ nale\y on do wy\szego ni\ naszpoziomu świadomości, ale kahuni określali kształty myślowe jako nasiona przyjęte przez Aumakua,które dzięki niemu wyrastają w przyszłe wydarzenia, okoliczności i układy.Zdaniem kahunów czymś niezmiernie wa\nym dla ka\dego człowieka jest znalezienie od czasu doczasu wolnej chwili, by usiąść i przemyśleć swoje \ycie.Trzeba wówczas dokładnie zastanowić się natym, co właściwie chcielibyśmy robić, czego pragniemy, do czego dą\ymy.Przeciętny człowiek zbytłatwo i szybko pozwala, aby jego \yciem sterowała podświadomość.Jest to niebezpieczne, gdy\ \yjeona pod dominującym wpływem świata zwierzęcego, gdzie wszystko dzieje się w sposóbprzypadkowy i-nielogiczny.Obowiązkiem i zadaniem średniego Ja, jako opiekuna i przewodnikapodświadomości, jest czynienie u\ytku ze swojej mo\liwości logicznego rozumowania, a przy kontrolinad ni\szym Ja z siły swej woli, by planować \ycie człowieka i stawiać mu szczytne cele a tak\epilnować, czy podejmowane działania zgodne są z owymi planami.Przeciętni ludzie, zwłaszcza osoby uczuciowe (objaw zbyt silnego ni\szego Ja), za częstozmieniają plany i pragnienia.Rezultatem tej chwiejności jest wytwarzanie mieszaniny sprzecznych zesobą ukształtowanych myśli o zamierzeniach, \yczeniach i obawach.Z tej mieszaniny Wy\sze Jaukłada z konieczności plątaninę przyszłych wydarzeń, która ani nie zadawala ich właściciela, ani nierozstrzyga \adnych problemów.Celem du\ej części praktyk magicznych, uprawianych przez kahunów w minionych czasach, byłorozpoznawanie skrystalizowanych okresów przyszłego \ycia klienta, a następnie powodowanie w nichzmian bardziej dla niego korzystnych.(Pózniej dokładnie omówimy metody stosowane przez kahunówi trudności, które musieli przezwycię\ać).Sny to otwarte wrota do widzenia przyszłości.Liczne badania ujawniły, \e w snach dane nam jestoglądanie przyszłych wydarzeń prawie co noc.Zazwyczaj nie pamiętamy jednak swoich snów i nadalpozostajemy nieświadomi wypadków, które mają nadejść.Odczuwamy tylko jakiś nieokreślonyniepokój płynący gdzieś z głębokich warstw podświadomości.Niewiele wiemy o samych snach, istnieje natomiast sporo przypuszczeń i mętnych rozwa\ań ookolicznościach, w jakich powstają.Jedna rzecz jest wszak\e pewna ni\sze Ja ma szczególnezamiłowanie do mieszania obrazów sennych ze znanymi sobie wra\eniami, by w ten sposóbkonstruować SYMBOLE.Często więc łączy jedne pojęcia z innymi w procesie asocjacji.Praca psychoanalityka w głównej mierze opiera się na studiowaniu symboli, jakie pojawiają się wsnach pacjenta.Symbole występują równie\ w jego myślach, gdy znajduje się on w stanie odprę\eniawywołanym sugestią lub u\yciem środków uspokajających.Doktor Nandor Fodor, jeden z czołowych uczonych w tej dziedzinie, obecnie prowadzący praktykęw Nowym Jorku, w wielu artykułach poświęconych temu zagadnieniu pisze o ciekawym zjawiskuzaobserwowanym w psychoanalizie.Okazuje się, \e pewne symbole oznaczają to samo, nawet gdywystępują w marzeniach sennych ró\nych osób.Zdaje się, i\ jest to coś więcej ni\ zbieg okoliczności,i nasuwa myśl o istnieniu duszy grupowej, tak jak dzieje się to w przypadku podobnych instynktów ipodobnych reakcji u istot ni\szych ni\ człowiek.Nale\y zatem przyjąć wniosek, \e ni\sze Ja albo od razu daje nam ogląd przyszłych wydarzeń,albo te\ zatrzymuje tę wizję dla siebie, by wymieszać obejrzane lub odczuwane wra\enia z tymi, któresą mu ju\ znane, i z tej mieszanki wytworzyć symbole.Zrednie Ja będzie musiało podjąć starania,\eby owe symbole właściwie odczytać.Eileen J.Garrett w swojej cennej ksią\ce Telepathy mówi o tym, i\ bardzo często telepatycznewieści przychodzą do odbiorcy w formie częściowo symbolicznej.Autorka stwierdziła, i\ jej studenciuczący się telepatii szybko zostawali mistrzami w odgadywaniu prawdziwych znaczeń symboli, którekilkakrotnie do nich przychodziły.Pani Gerett opisuje własne odczucia przy wysyłaniu wiadomości drogą telepatii.Pisze, \e mawówczas wra\enie, jakby jej wszystkie pięć zmysłów było przymocowanych do czegośprzypominającego biały promień, który ona wysyła tu i tam, całym wysiłkiem woli starając się nawiązaćkontakt z określoną osobą.Kiedy ów biały promień (ale nie jest to promień światła) napotyka jakąśprzeszkodę, okręca się wokół niej.Przewa\nie nie mo\na tej przeszkody zobaczyć, mo\na ją tylkowyczuć.Otó\ ten biały promień odpowiada u kahunów pojęciu palca widmowej substancjiwysuwanego przez ni\sze Ja, który to palec podą\a z du\ą prędkością do widmowej nicirozciągniętej ju\ wcześniej między osobami kontaktującymi się kiedyś ze sobą.Dzięki tej nici istniejemiędzy nimi stały wzajemny kontakt.Pani Garrett mówi te\ o wra\eniach, jakich wielokrotnie doświadczają ludzie zajmujący siętelepatią- jest to uczucie delikatnego swędzenia, jakby łaskotanie prądem elektrycznym, oraz ciepła,któremu nieraz, gdy kontakt z partnerem został ju\ nawiązany, towarzyszy występowanie gęsiejskórki.W jej przypadku takie objawy często sygnalizowały, i\ ktoś wysłał do niej wiadomość i \enale\y się skoncentrować, by tę wiadomość przyjąć.Powszechnie stosowanym wstępem do czynności telepatycznych lub te\ do innych formpsychometrii jest wykonywanie głębokich oddechów.Zdaje się, i\ pomagają one ni\szemu Jaodprę\yć się i przygotować do pracy.Wra\enia najczęściej nadchodzą jakby spod splotusłonecznego, który zwykło się uwa\ać za główną siedzibę ni\szego Ja, kiedy wysyła ono lubotrzymuje wiadomości bądz te\ wra\enia zmysłowe.Nieco innym rodzajem telepatii jest widzenie okiem wewnętrznym scen z odległych miejsc.Tenrodzaj umiejętności parapsychicznej często zwie się jasnowidzeniem.Czasami obejmuje onopostrzeganie migawek i przebłysków zdarzeń z przyszłości.Zgodnie z tym co twierdzą kahuni, ka\da taka migawka lub informacja o przyszłości, któraprzychodzi do osoby wykonującej jakąś praktykę parapsychiczną, musi płynąć od Wy\szego Ja.PaniGarrett bardzo wyraznie pisze o uczuciu wielkiej przemiany duchowej i o swej przyspieszonejpercepcji w momencie kontaktowania się z tym, co nazwała nadświadomością.Jej zdaniem nale\ystąd wnioskować, i\ nawiązywała kontakt z tym samym Wy\szym Ja, które opisuje filozofia Huny.Opodobnej jasności myślenia, o wyostrzeniu zmysłów i percepcji wspominali równie\ innipsychologowie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]