[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.16.6 Rury, szyny, bele, kÄ™sy hutnicze itp.powinny być rozmieszczane w kierunkudziób  rufa w celu unikniÄ™cia uszkodzenia burty statku w przypadku przesuniÄ™ciasiÄ™ Å‚adunku.16.7 Aadunek, a szczególnie górna warstwa, powinien być zabezpieczony przez:.1 ustawienie na nim innego Å‚adunku;.2 zaÅ‚ożenie wiÄ…zaÅ„ z drutu, zaklinowanie lub w inny sposób.16.8 Ilekroć Å‚adunek zÅ‚ożony z ciężkich wyrobów metalowych nie jest uÅ‚ożony odburty do burty statku, wówczas należy zwrócić szczególnÄ… uwagÄ™ na zamocowanietak rozmieszczonych Å‚adunków.16.9 Ilekroć powierzchnia Å‚adunku ma być mocowana, to wówczas wiÄ…zania po-winny być niezależne od siebie, wywierać nacisk na powierzchniÄ™ Å‚adunku i być takrozmieszczone, aby żadna część Å‚adunku nie pozostaÅ‚a nie zabezpieczona.17 ZWOJE DRUTU17.1 Zwoje drutu powinny być ukÅ‚adane pÅ‚asko, tak aby spoczywaÅ‚y jeden obokdrugiego.Zwoje w kolejnych warstwach powinny być ukÅ‚adane tak, aby każdy zwójzachodziÅ‚ na niżej poÅ‚ożony.17.2 Zwoje drutu powinny być ukÅ‚adane Å›ciÅ›le, przy zastosowaniu bardzo twarde-go osprzÄ™tu mocujÄ…cego.Tam, gdzie nie można uniknąć wolnych miejsc miÄ™dzyzwojami lub gdy pozostanÄ… wolne miejsca po bokach lub na koÅ„cu przestrzeniÅ‚adunkowej, stosy zwojów powinny być odpowiednio zamocowane.17.3 W czasie mocowania zwojów drutu ustawianych bokami obok siebie w wieluwarstwach, podobnie jak w przypadku beczek należy pamiÄ™tać, że jeżeli nie za-bezpieczy siÄ™ górnej warstwy, to wskutek ruchu statku zwoje leżące w stosie mogÄ…być wypchniÄ™te ze stosu przez zwoje leżące niżej.ZaÅ‚ cznik 8Rozmieszczanie i mocowanie Å‚aÅ„cuchów kotwicznych18 UWAGI OGÓLNE18.1 AaÅ„cuchy kotwiczne dla statków lub platform morskich sÄ… zwykle przewożo-ne zwiniÄ™te lub rozciÄ…gniÄ™te.42 18.2 ZachowujÄ…c pewne Å›rodki bezpieczeÅ„stwa przed, w trakcie i po rozmiesz-czeniu, zwiniÄ™te Å‚aÅ„cuchy kotwiczne należy Å‚adować bezpoÅ›rednio na przeznaczo-ne dla nich miejsce, przemieszczać lub ukÅ‚adać wzdÅ‚użnie w caÅ‚ej przestrzeni Å‚a-dunkowej lub w jej części.18.3 Jeżeli plany Å‚adunkowe znajdujÄ…ce siÄ™ w dokumentacji statku nie zawierajÄ… spe-cjalnych wymagaÅ„, Å‚adunek powinien być uÅ‚ożony w dolnej części Å‚adowni i na miÄ™-dzypokÅ‚adach w taki sposób, aby byÅ‚a zachowana odpowiednia stateczność statku.19 ZALECENIA19.1 Przestrzenie Å‚adunkowe przeznaczone do przewozu Å‚aÅ„cuchów powinny byćczyste oraz wolne od smaru i oleju.19.2 AaÅ„cuchy powinny być ukÅ‚adane na powierzchniach, które w sposób trwaÅ‚ywyÅ‚ożone sÄ… drewnem lub warstwami drewna sztauerskiego lub innÄ… wykÅ‚adzinÄ…o odpowiednio wysokim współczynniku tarcia.Nie należy nigdy ukÅ‚adać Å‚aÅ„cuchówbezpoÅ›rednio na metalowej powierzchni.20 ROZMIESZCZANIE I MOCOWANIE AA CUCHÓW W STANIE ZWINI TYM20.1 AaÅ„cuchy w wiÄ…zkach Å‚adowane bezpoÅ›rednio na miejsce rozmieszczenia,bez dalszych operacji Å‚adunkowych, powinny być pozostawione z wÅ‚asnymi stro-pami przeÅ‚adunkowymi i powinny być wyposażone w dodatkowe liny obejmujÄ…cewiÄ…zkÄ™ wokół i sÅ‚użące do jej zamocowania.20.2 Nie jest konieczne oddzielanie warstw Å‚aÅ„cuchów przekÅ‚adkami zwiÄ™kszajÄ…-cymi współczynnik tarcia, jak np.drewno sztauerskie, gdyż wiÄ…zki Å‚aÅ„cuchówwzajemnie siÄ™ zakleszczajÄ….Górna warstwa wiÄ…zek Å‚aÅ„cuchów powinna być za-mocowana do obu burt statku za pomocÄ… odpowiednich wiÄ…zaÅ„.Każda wiÄ…zkamoże być mocowana osobno lub w grupie, za pomocÄ… stropów przeÅ‚adunkowych.21 ROZMIESZCZANIE I MOCOWANIE AA CUCHÓW W STANIEROZCI GNI TYM21.1 UkÅ‚adanie każdej z warstw Å‚aÅ„cuchów, jeżeli jest to możliwe, powinno siÄ™rozpoczynać i koÅ„czyć tuż przy burcie statku.Należy zwrócić uwagÄ™ na maksy-malnie ciasne ukÅ‚adanie Å‚aÅ„cuchów.21.2 Nie jest konieczne oddzielanie warstw Å‚aÅ„cuchów przekÅ‚adkami zwiÄ™kszajÄ…-cymi współczynnik tarcia, jak np.drewnem sztauerskim, gdyż warstwy Å‚aÅ„cuchówwzajemnie siÄ™ zakleszczajÄ….21.3 BiorÄ…c pod uwagÄ™ spodziewane warunki pogodowe i stan morza, dÅ‚ugośći rodzaj podróży oraz rodzaj Å‚adunku, jaki ma być rozmieszczony na Å‚aÅ„cuchach,górna warstwa każdego stosu powinna być zamocowana odciÄ…gami o odpowied-niej wytrzymaÅ‚oÅ›ci, prowadzonymi w poprzek stosu w odpowiednich odstÄ™pach idociskajÄ…cych caÅ‚y stos.43 ZaÅ‚Ä…cznik 9Rozmieszczanie i mocowanie zÅ‚omu metalowego luzem1 WSTP1.1 Niniejszy zaÅ‚Ä…cznik dotyczy rozmieszczania zÅ‚omu stalowego, który jest trudnydo rozmieszczenia ze wzglÄ™du na swoje wymiary, ksztaÅ‚t i masÄ™; zaÅ‚Ä…cznika niestosuje siÄ™ do wiórów metalowych powstajÄ…cych w rezultacie wiercenia, struganiai toczenia, których przewóz jest objÄ™ty  Kodeksem bezpiecznego postÄ™powania dlastaÅ‚ych Å‚adunków masowych.1.2 Zagrożenia zwiÄ…zane z przewozem zÅ‚omu metalowego:.1 przesuniÄ™cie siÄ™ Å‚adunku, które z kolei może spowodować przechyÅ‚ statku;.2 przesuniÄ™cie pojedynczych ciężkich sztuk Å‚adunku, które mogÄ… przebić po-szycie kadÅ‚uba poniżej linii wodnej i spowodować dostanie siÄ™ wody downÄ™trza statku;.3 nadmierne obciążenie poszycia dna wewnÄ™trznego lub miÄ™dzypokÅ‚adów;.4 silne koÅ‚ysanie spowodowane zbyt dużą wartoÅ›ciÄ… wysokoÅ›ci metacentrycz-nej.2 ZALECENIA2 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •