[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest to jednoczeÅ›nie medium najmÅ‚odsze i najnowoczeÅ›niejsze.Tym niemniej Internet jako medium reklamowe charakteryzuje siÄ™ bardzo szerokimi perspektywami.Już w 2000 roku byÅ‚o w Polsce 5,2 mln internatów.Liczba ta szybko wzrasta i wedÅ‚ug prognoz do roku 2004 powinna siÄ™ podwoić, dziÄ™ki czemu dostÄ™p do Internetu posiadać bÄ™dzie prawie 30% spoÅ‚eczeÅ„stwa.Tworzy siÄ™, wiÄ™c ogromne uniwersum ludzi aktywnie korzystajÄ…cych z informacji dostÄ™pnych w Internecie.Dużym atutem reklamy internetowej jest fakt jej pozytywnego postrzegania przez odbiorców.Jak wynika z badaÅ„ przeprowadzonych przez KatedrÄ™ Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie jest ona odbierana jako mniej denerwujÄ…ca i absorbujÄ…ca od innych form reklamy medialnej.Ponad 45% internatów wyraża siÄ™ o niej pozytywnie, a tylko 12% jest zdania przeciwnego.Również okoÅ‚o poÅ‚owy osób korzystajÄ…cych z Internetu jest zainteresowana reklamami internetowymi, a jedynie 10% deklaruje siÄ™ jako osoby zupeÅ‚nie odporne na ich oddziaÅ‚ywanie.INTERNETZalety:lÅ‚atwy i ciÄ…gÅ‚y dostÄ™p w czasie i przestrzenillglobalny zasiÄ™g reklamyllwysoka siÅ‚a przyciÄ…gania i oddziaÅ‚ywaniallniewielka konkurencja w ramach tego mediumllstwarzanie image firmy jako „nadążajÄ…cej z duchem czasu” i postÄ™powejllmożliwość przekazania informacji bardziej szczegółowych i obszerniejszych niż w innych mediachllmożliwość odbierania listów od potencjalnych klientów za poÅ›rednictwem poczty elektronicznejllinteraktywność polegajÄ…ca na możliwoÅ›ci natychmiastowego kontaktu klienta z reklamujÄ…cÄ… siÄ™ firmÄ…; kontakt ten nie ogranicza siÄ™ tylko do przekazania informacji, klient może przejrzeć informacje o ofercie, podjąć decyzjÄ™ o zakupie, dokonać zamówienia, a w niektórych przypadkach nawet dokonać pÅ‚atnoÅ›cilWady:lutrudniony dostÄ™p dostawców usÅ‚ug internetowych, spowodowany brakiem jednolitych cenników i standardów usÅ‚ugllnierzetelność i brak profesjonalizmu dostawcówllzatÅ‚oczenie siecillbrak bezpieczeÅ„stwa przesyÅ‚ania informacjil2.3.Uczestnicy procesu doboru mediówFunkcjonowanie rynku reklamy, a w jego ramach realizacja procesu doboru mediów i Å›rodków reklamy, oparte sÄ… na istnieniu szeregu podmiotów współuczestniczÄ…cych w tworzeniu strategii reklamowej (rys.16).Do podmiotów tych należą:lnadawcy reklamy (przedsiÄ™biorstwa),llodbiorcy reklamy (konsumenci),llogniwa poÅ›redniczÄ…ce:l- agencje konsultingowe i badawcze,- agencje reklamowe,- firmy zwiÄ…zane z produkcjÄ… reklam,- agencje medialne,- ogniwa zarzÄ…dzajÄ…ce mediami (wÅ‚aÅ›ciciele i dysponenci mediów).Każdy z tych podmiotów uczestniczy w procesie doboru mediów i Å›rodków reklamy.Nadawcy reklamy.NadawcÄ… reklamy może być każdy podmiot, który zamierza wykorzystać media reklamowe w procesie komunikowania siÄ™ z rynkiem.KrÄ…g nadawców tworzÄ…: przedsiÄ™biorstwa produkcyjne, handlowe, usÅ‚ugowe, a także agencje reklamowe.Rola nadawców reklamy w procesie doboru mediów i Å›rodków reklamy wynika przede wszystkim z ich strategii marketingowej, a w jej ramach ze strategii promocyjnej.Odbiorcy reklamy.Odbiorcami reklamy sÄ… osoby lub podmioty, do których adresowane sÄ… przekazy reklamowe, w celu wywoÅ‚ania w nich okreÅ›lonego dziaÅ‚ania, zgodnie z intencjami nadawcy (wywoÅ‚anie zakupu).Znaczenie odbiorców reklamy w procesie zarzÄ…dzania mediami i Å›rodkami reklamy zwiÄ…zane jest przede wszystkim z okreÅ›leniem grupy docelowej, do której ma być skierowany przekaz reklamowy.Grupa ta zawsze charakteryzuje siÄ™ okreÅ›lonymi cechami i preferencjami w zakresie wszelkich dziaÅ‚aÅ„ rynkowych, w tym również w zakresie mediów i Å›rodków reklamy.Ogniwa poÅ›redniczÄ…ce - Agencje konsultingowe i badawcze.SÄ… to agencje Å›wiadczÄ…ce usÅ‚ugi w zakresie okreÅ›lania i charakterystyki grupy docelowej oraz wstÄ™pnego wnioskowania odnoÅ›nie do koniecznoÅ›ci rozpoczÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ reklamowych.Ogniwa poÅ›redniczÄ…ce - Agencje reklamowe.We współczesnych gospodarkach rynkowych agencje reklamowe stanowiÄ… najważniejsze ogniwo sprawnego przekazywania informacji pomiÄ™dzy nadawcami i odbiorcami reklamy, budowania wiÄ™zi z otoczeniem, kreowania opinii, formuÅ‚owania wrażeÅ„ i budowania przekonaÅ„.Nie każda firma jest zainteresowana w realizowaniu swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci z pomocÄ… agencji reklamowej.WiÄ™kszość dobrze zorganizowanych przedsiÄ™biorstw korzysta jednak z ich usÅ‚ug uznajÄ…c, że usÅ‚ugi te sÄ… taÅ„sze, wykonane w sposób profesjonalny i skuteczniejsze [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  •