[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Umysł pochłania się w głębokich samadhi.Słowa modlitwy w tym momencie brzmią: „Ja sam i inni jesteśmy Świętą Formą (tzn.formą Czenrezig).Mantra dźwięczy i brzmi w każdym dźwięku, jak również powstaje głęboka i nieograniczona świadomość myśli”.Te dwie części medytacji nazywane są Ściąganiem i Czystą Manifestacją.Ściąganie to roztopienie się wszystkiego i wchłonięcie do litery HRI w sercu, która roztapia się również.Czysta manifestacja to podobne do tęczy pojawianie się wszystkiego ponownie.Medytację kończymy modlitwą poświęcenia zasługi: „Dzięki zasłudze tej praktyki, obym teraz osiągnął wielki stan Wszystkowiedzącego i do tego samego poziomu doprowadził każdą czującą istotę, nie pozostawiając żadnej”.Odmawiamy również krótką modlitwę o odrodzenie w Czystej Krainie Amithaby.Pytanie: Kiedy wyobrażamy sobie Czenrezig ponad naszą głową, czy powinniśmy myśleć, że On mówi mantrę?Odp.Nie, samemu powtarza się mantrę.Nie jest konieczne wyobrażać sobie, że Czenrezig mówi mantrę.Pytanie: Czy lepiej mówić HUNG czy HUM, PE ME czy PAD ME?Odp.Nie jest Ważne, czy faktycznie dźwięk , który mówisz to PAD ME czy PE ME, obie formy są poprawne.Nauki Czcigodnego Kalu Rinpocze wygłoszone w Kagyu Kunhhjab Czoling, Vancouver, Kanada 1974 rok.Kalu Rinpocze (1905 - 1989) wybitny nauczyciel wywodzący się z tybetańskiej szkoły Karma Kagyu.Jest dzierżawcą nauk szkoły Szangpa Kagyu.Pierwsze nauki pobierał od swojego ojca Karma Legsze Drajang, ucznia Lodro Taje, Mipama Rinpocze i Dziamjang Cientse Łangpo.W wieku 15 lat udał się na 10 lat do głównego klasztoru szkoły Karma Kagyu w Palpung na intensywne studia.Podczas tego czasu skończył tradycyjne 3-letnie odosobnienie.Pobierał nauki od 15 Karmapy i innych wielkich nauczycie ruchu Rime.Od 26 roku życia przez kolejne 15 lat praktykował jogiczne praktyki w górskich jaskiniach wschodniego Tybetu.Po powrocie do Palpung otrzymał cały przekaz szkoły Szangpa Kagyu od Drupon Norbu Dondrub.Został nauczycielem medytacji 16 Karmapy, który rozpoznał go jako emanację aktywności Dziamgona Kongtrula Lodro Taje.Po agresji chińskiej na Tybet osiedlił się w Sonadzie obok Dardżelingu.Od 1971 na życzenie 16 Karmapy jeździł na Zachód zakładając ośrodki i budując stupy.Przez wielu uważany za współczesnego Milarepę.Tłumaczenie: Gdańsk 1983
[ Pobierz całość w formacie PDF ]