[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Inni zmuszeni do przyznania, iż oznacza ono Boga, tłumaczą to wten sposób , że "Bóg nie zostawił siebie bez świadków nawet w tym najbardziejbałwochwalczym z narodów.Byli oni tajemniczo zmuszani posłużyć się tym słowem, niewiedząc, co ono znaczy" Wynika to z ich emocjonalnego przeświadczenia, że są lepsi odChińczyków.Najbardziej rażący tego przykład można znalezć w historii badań nad buddyzmem.Dawni uczeni po prostu nie mogli zrozumieć, ze kanon buddyjski przeczy istnieniu duszy,uznaje "ja" za złudzenie spowodowane pewną właściwością chorego umysłu, nie moglizrozumieć, że cel buddystów, Nibbana, różni się wielce od ich własnego celu, Nieba, pomimodoskonałej jasności języka, w jakim prowadzone były dialogi między arhatem Nagaseną aKrólem Melindą.Ich próby dostosowania tekstu do swoich uprzedzeń wciąż będą stanowiłyprzykład wielkich głupstw, jakie robią mędrcy.I znowu, dobrze wychowany chrześcijanin nie jest w stanie pogodzić się z tym, że JezusChrystus jadał palcami.Zwolennik wstrzemięzliwości będzie wierzył, że wino na weselu wKanie było winem bezalkoholowym.Układa się to w taki szalony sylogizm :Nikt, kogo szanuję, tak nie robi.Szanuję Tego-i-Tego.A zatem, Ten-i-Ten tego nie zrobił.Dzisiejszy moralista wpada w furię, gdy wykaże mu się fakt, że praktycznie każdy wielkiczlowiek w historii był ordynarnym i notorycznym immoralistą.Dość tego bolesnego tematu !Jak długo staramy się dopasować fakty do istniejących teorii, miast przyjąć naukową postawę,która nakazuje zmieniać teorię (kiedy to konieczne) ze względu na fakty, tak długo będziemypogrążeni w błędzie.Człowiek religijny gani ten otwarty umysł naukowca."Powiedz kłamstwo i trzymaj się go" -oto jego złota reguła.ROZDZIAA IXPentaklPodobnie jak Magiczny Puchar jest niebiańskim pokarmem Maga, tak też Magiczny Pentakljest jego pokarmem ziemskim.Różdżka była jego ziemską mocą, Miecz zaś jego mocą ludzką.Puchar jest pusty po to, by napełnić się wpływem dochodzącym z wysoka.Pentakl jest płaskijak żyzne równiny Ziemi.Pentakl oznacza wizerunek Wszystkiego, omne in parvo, lecz dzieje się tak dziękimagicznemu przekształceniu Pentaklu.Podobnie jak nadaliśmy wartość symbolicznąMieczowi poprzez siłę naszej Magii, tak też pracujemy z Pentaklem.Ten zwykły kawałekchleba staje się ciałem Bożym !Różdżka jest wolą człowieka, jego mądrością, jego słowem.Puchar jest jego zrozumieniem,nosicielem łaski.Miecz jest jego rozsądkiem, a Pentakl jego ciałem, światynią DuchaZwiętego.Jaka jest długość tej Zwiątyni ?Od Północy do Południa.Jaka jest szerokość tej Zwiątyni ?Od Wschodu na Zachód ?Jaka jest wysokość tej Zwiątyni ?Od Otchłani do Otchłani.Nie ma zatem niczego, co się porusza bądz nie porusza pod całym firmamentem nieba , czegonie zawierałby ten Pentakl, choć ma on tylko "osiem cali średnicy i pół cala grubości"Ogień nie jest w ogóle materią.Woda jest połączeniem składników.Powietrze jest prawiecałkiem mieszaniną składników.Ziemia zawiera je wszystkie zarówno w domieszce, jak i wpołączeniu.Odnosi się to także do Pentaklu, symbolu Ziemi.A jako że Pentakl wykonany jest z czystegowosku, nie należy zapominać, że "wszystko, co żyje, jest święte".Wszelkie zjawiska są sakramentami.Każdy fakt, a nawet każdy fałsz musi wejść do Pentaklu.Jest on wielkim magazynem, z którego Mag korzysta.Gdy mówiliśmy o Pucharze, pokazywaliśmy jak każdemu faktowi należy nadawać znaczenie,jak każdy kamień musi mieć właściwe miejsce w mozaice.Biada, jeśli jeden kamień zostaniezle umieszczony ! Lecz mozaiki tej nie da się w ogóle wykonać, dobrze czy zle, jeśli choćjeden kamień zostanie pominięty.Kamienie te są prostymi wrażeniami lub doświadczeniami.Nie można żadnego z nichzaniechać.Nie odmawiaj tylko dlatego , że twój wróg podaje ci puchar z trucizną.Wypij go śmiało, awtedy on padnie martwy !Jakże jednak mogę dać właściwe miejsce sztuce kambodżańskiej, jeśli nigdy nie słyszałem oKambodży ? Jakże geolog może oszacować wiek tego, co leży pod kredą, jeśli nie posiadachoć trochę wiedzy nie związanej z geologią, wiedzy o życiu zwierząt, których resztki Kredastanowi ?Oto zatem jest wielka trudność, przed którą stoi Mag.Może nie mieć żadnych doświadczeń, achoć może się filozoficznie pocieszać myślą, że Wszechświat pokrywa się z doświadczeniem,które on posiada, to w początkowych latach jego życia będzie tak rósł, że może go skłonić dowiary w możliwość istnienia doświadczeń wykraczających poza jego własne, a w praktycewyda mu się, że styka się z tyloma ścieżkami poznania, że znajdzie się w kłopocie, którąwybrać.Osioł wahał się między dwoma ostami.Jakże większym osłem jest ten, który waha się międzydwoma tysiącami ostów !Na całe szczęście nie ma to wielkiego znaczenia.Wybór powinien jednak dotyczeć tychgałęzi wiedzy, które rozważają problemy uniwersalne.Powinien wybrać nie jedną gałąz, lecz wiele i to jak najbardziej różnorakiej natury.Ważne jest, aby osiągał dobre wyniki w jakimś sporcie i że ten sport powinien utrzymywaćjego ciało w jak najlepszym zdrowiu.Powinien mieć dogłębną wiedzę z literatury klasycznej, matematyki i nauki.Powinien teżdysponować ogólną znajomością współczesnych jezyków i wiedzieć, jak podróżować poświecie łatwo i bezpiecznie.Dowolnie może zgłębiać historię i geografię.Jednakże, w każdym przedmiocie najbardziejinteresować go winien związek z jakimś innym przedmiotem, ażeby jego Pentakl nie straciłtego, co malarze nazywają "kompozycją".Zauważy, że jakkolwiek może dobra być jego pamięć, to jednak na dziesięć tysięcy wrażeń,jakie pobiera jego umysł, jedynie jedno jest w stanie zatrzymać przez cały dzień
[ Pobierz całość w formacie PDF ]