X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.IX, s.391-407,Antwerpia 1612; J.Mendham,  The Seventh General Council, the Second of Nicaea ; Defense of the Discourse Concerning the Idolatry Practiced in the Church of Rome ,Londyn 1686;  A Select Library of Nicene and Post-Nicene Fathers , t.XIV, s.521-587,Nowy Jork 1900; Charles J.Hefele,  A History of the Councils of the Church, Fromthe Original Documents , 1896, t.V, s.260-304.342-372.3Prawo wydane przez cesarza Konstantyna 7 marca 321 roku, a dotyczące dniaodpoczynku, brzmi:  Wszyscy sędziowie i wszystek lud miejski oraz wszyscy rzemieśl-nicy mają odpoczywać w czcigodnym Dniu Słońca.Jednak mieszkańcy wsi mogąw tym dniu swobodnie pracować na polach, często bowiem się zdarza, że właśnie wtedywypada najkorzystniejsza chwila do siewu ziarna lub sadzenia winorośli.Nie należywięc marnować okazji, danej na ten krótki czas przez opatrzność niebios (JosephCullen Ayer,  A Source Book for Ancient Church History , Nowy Jork 1913, s.284-285.Aaciński oryginał znajduje się w  Codex Justiniani.Tekst łaciński prawa i jego angiel-ski przekład cytowany jest przez Jamesa A.Hesseya w  Bampton Lectures, Sunday ,1866, s.58; patrz: Albert Henry Newman,  A Manual of the Church History , Fila-delfia 1933, t.I, s.305-307; LeRoy E.Froom,  The Prophetic Faithof Our Fathers , Waszyngton 1950, t.I, s.376-381.4Wśród dokumentów, uważanych obecnie za falsyfikaty, Dar Konstantynai Dekrety Pseudoizydoriańskie mają szczególne znaczenie.Omawiając fakty dotyczącetej kwestii oraz kiedy i przez kogo sfałszowany został tak zwany Dar Konstantyna,M.Gosselin stwierdził:  Chociaż dokument ten jest niewątpliwie sfałszowany, to jed-nak będzie rzeczą bardzo trudną określić datę jego powstania.M.de Marca, Muratorii inni krytycy są zdania, że powstał w VIII wieku przed objęciem tronu przez KaroIaWielkiego.Muratori uważa za prawdopodobne, iż mógł on powstać właśnie w tym celu,aby monarcha ten oraz Pepin okazali się wspaniałomyślni wobec Stolicy Zwiętej(Gosselin,  The Power of the Pope during the Middle Ages , t.I, s.321, Baltimore1853).Co do daty powstania Dekretów Pseudoizydoriańskich patrz: Mosheim,  Eccle-siastical History.M.L Abbe Fleury, historyk katolicki, pisząc niemal pod koniec XVIIwieku, wskazuje, że te  fałszywe dekrety uważano za autentyczne przez okres ośmiusetlat oraz że  odrzucenie ich jako autentyku w ostatnim stuleciu wymagało uporaniasięz wieloma trudnościami. To prawda  dowodzi Fleury  że obecnie trudno jest nieuznać tych dekretów za fałszywe, jeżeli jest się poinstruowanym w tej kwestii (Fleury,nadzieja.pl Ellen G.White 468WIELKI B�J Ecclesiastical History, Londyn 1732, t.V, s.196).Patrz także: Gibbon,  Decline andFall of the Roman Empire ).5 Dictates Hildebranda (Grzegorza VII).Patrz: Baronius,  Ecclesiastical An-nals , Antwerpia 1608, t.XI, s.479. Ecclesiastical History , 1836.6Doktor Joseph Faa Di Bruno definiuje pojęcie czyśćca w sposób następujący: Czyściec jest stanem cierpień po życiu doczesnym, kiedy to dusze są na jakiś określonyczas odosobnione.Kto umiera po odpuszczeniu mu grzechów śmiertelnych, ten musiprzejść przez stan oczyszczenia z wad i ułomności, musi odczuwać wciąż trwający ból,który temu towarzyszy.Po rozliczeniu się z grzechów niektórzy muszą jeszcze odbyćokresową karę.Dotyczy to również dusz opuszczających świat i skalanych grzechami( Catholic Belief , 1884, s.196).Patrz także: K.R.Hagenbach,  Compendium of theHistory of Doctrines , t.I, s.234-237.405.408, t.II, s.135-150.308-309; CharlesElliott,  Delineations of Roman Catholicism , t.II;  The Catholic Encyclopedia ,t.XII, hasło  purgatory (czyściec).7Szczegółowa historia doktryny o odpustach występuje w  The Catholic Encyc-lopedia , hasło  indulgences.Patrz również: Carl Ullmann,  Reformes before theReformation, t.I; M.Creighton  History of the Papacy , t.V, s.56-64.71; L.Von Ranke, History of the Reformation in Germany , t.I, s.331.335-337.343-346; Charles El-liott,  Declineations of Roman Catholicism , t.II; H.C.Lea,  A History of AuricularConfession and Indulgences ; G.P.Hisher,  The Reformation.O praktycznych skut-kach doktryny o odpustach w okresie reformacji traktuje publikacja H.C.Lea,  Indul-gences in Spain.Pracę tę opublikowano w  Papers of the American Society of ChurchHistory , t.I, s.129-171 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elanor-witch.opx.pl
  • Drogi uĹźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.