[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Choineczka w klasieChoineczka w klasie.Cel ogólny: 1.Zaznajomienie z tradycją i obrzędami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia.2.Uświadomienie konieczności zastępowania naturalnych drzewek - sztucznymi.3.Rozwijanie koordynacji wzrokowo - słuchowo - ruchowej.4.Kształcenie sprawności manualnej poprzez różne formy działalności plastycznej.Temat kompleksowy: Choineczka w klasie.Zdrowie i aktywność ruchowaDziecko - rodzina - środowiskoEstetyka i aktywność twórczaUwagiOCZEKIWANE REZULTATYDziecko:lreaguje na przerwę w muzycellpotrafi turlać się po podłodzellpotrafi chodzić na czworakach w różnych kierunkachllpotrafi chodzić po linii prostej małymi stopkamillreaguje na sygnały słuchowe i wzrokowellpotrafi podskoczyć z równoczesnym klaśnięciem nad głową rękamillpotrafi dostosować ubranielDziecko:lpotrafi nazwać święta, które się zbliżająllzna tradycję ubierania drzewka choinkowego, Gwiazdki, Wigiliillpotrafi powiedzieć z pamięci wierszllumie zachować właściwą postawę w czasie recytacji, prawidłowo reguluje oddechllrozpoznaje w otoczeniu i nazywa przedmioty o kształcie kulillporównuje: mała kula - duża kulallrozpoznaje po dotyku różne kształtylDziecko:lpotrafi sklejać paseczki papieru ze sobą tworząc łańcuchllwłaściwie korzysta ze ściereczki do wycierania rąk w czasie pracylldba o porządek na stoliczkullpotrafi inscenizować treść piosenkillśpiewa w grupie i indywidualniellgra na trójkącielZajęcia zorganizowaneZajęcia zorganizowaneZajęcia zorganizowaneFORMY I METODY PRACYZestaw zabaw ruchowych wg I.Salach s.59Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Pajacyk”Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym: „Kto wyżej zawiesi ozdoby”Zabawa ruchowa z elementem naśladowania „Gdzie potoczyła się bombka choinkowa”„Drzewko” - słuchanie wiersza; I.Salach - wprowadzenie dzieci w tematykę Świąt Bożego Narodzenia.Ubieranie drzewka choinkowego.„Ta bombka to lśniąca kula” - wprowadzenie nowego określenia „kula”.Zapoznanie z figurą przestrzenną.Określenie wielkości (mała, większa).„Czarodziejski worek” - zabawa dydaktyczna.Rozpoznawanie po dotyku zabawek choinkowych.„Drzewko” - nauka wiersza I.Salach rozwinięcie umiejętności ładnej recytacji i zachowania właściwej postawy.Łańcuch choinkowy - wykonanie łańcuszka na choinkę z kolorowej bibułki i papieru kolorowego.„Choineczka w lesie” - osłuchanie ze słowami i melodią piosenki.Zamalowywanie dużych konturów rysunków - ćwiczenie płynności ruchów ręki (dzwoneczek choinkowy, stroik itp.)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]